OPGELOST: ValidSign wijzigingen in de API en tijdelijk niet beschikbaar

 

Originele planning:

Donderdag 7 Juli 20:00 uur gaat Validsign de omgeving my.validsign.nl offline brengen waardoor het niet mogelijk is na deze tijd om een ValidSign transactie in te sturen, dit zal resulteren in een foutmelding.

Vrijdag ochtend 8:30 verwachten ze dat de ValidSign omgeving weer online is via my.validsign.eu.

Wij zullen de wijziging in url donderdag aan het eind van de dag aanpassen zodat deze Vrijdag na 8:30 weer beschikbaar zou zijn.

UPDATE 11-07-2022

09:15: We krijgen momenteel in Auditcase een callback foutmelding en zijn aan het onderzoeken waar dit fout gaat en hoe we dit op kunnen lossen. In dit artikel zullen we de voortgang hiervan bijhouden. 

11:00: We hebben een ticket ingediend bij ValidSign en hopen z.s.m. met hen in contact te zijn. 

15:30: Inmiddels loopt de ticket met ValidSign. Er is ook een bericht door ValidSign gestuurd naar de klanten dat het platform na de update enkele problemen kent. Ze proberen dit z.s.m. op te lossen. 

 

UPDATE 12-07-2022

14:30: Bekende problemen tot dusver (deze verschillen soms per klantomgeving):

  • Bestanden insturen naar ValidSign werkt niet
  • Wel getekend in ValidSign maar geen terugkoppeling naar AuditCase
  • Als verzender en ondertekenaar zelfde persoon bevatten kan deze niet getekend worden door deze persoon via het ValidSign Portaal omdat deze dan niet herkend word als ondertekenaar

 

UPDATE 14-07-2022

14:30: Als er bestanden ingezonden worden naar ValidSign en onderstaande fout terug komt:

blobid0.png

Dan is het goed om even in te loggen in het ValidSign Portaal en de API Token op te vragen, indien dit niet mogelijk is dan zal dit door ValidSign geactiveerd moeten worden.
Vervolgens zal de Token die daar getoond word opnieuw in AuditCase ingevoerd dienen te worden.

Hiermee lijkt het probleem van het niet kunnen insturen van Documenten naar ValidSign op te lossen.

 

N.B. ValidSign meldt zelf nog aanvullend deze problemen na de laatste update:

https://support.validsign.eu/hc/nl/articles/6627964129805-Openstaande-issues-ValidSign-summer-release

 

UPDATE 21-07-2022

15:13: Inmiddels lijken alle inlog problemen opgelost te zijn.
We hebben alleen nog een support aanvraag liggen bij ValidSign omtrent onderstaande issue

 

  • Als verzender en ondertekenaar zelfde persoon bevatten kan deze niet getekend worden door deze persoon via het ValidSign Portaal omdat deze dan niet herkend word als ondertekenaar
Mogelijk gemaakt door Zendesk